خدمات, موتورخانه

دلایل گرم نشدن آب مصرفی موتورخانه

گرم نشدن آب مصرفی موتورخانه

شماره تلفن تعمیرکار

گرم نشدن آب مصرفی موتورخانه یکی از مشکلاتی که ساختمان هایی که از موتورخانه به عنوان سیستم گرمایش مرکزی استفاده می کنند، با آن مواجه هستند. در این مطلب به بررسی علت گرم نشدن آب مصرفی موتورخانه پرداخته ایم. اگر شما نیز با گرم نشدن اب مصرفی موتورخانه مواجه هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

موتورخانه اتاق و انباری جدا از محل سکونت است که تجهیزات برای گرمایش و سرمایش محیط مسکونی، اداری، صنعتی و تجاری در آن وجود دارد. تجهیراتی که در موتورخانه ها وجود دارد شامل لوله انتقال، بویلر، مشعل، سیستم تبادل و توزیع گرما و سرما می باشند.

در این مقاله سعی ما بر آن بوده است که موضوعات مرتبط با دلایل گرم نشدن آب مصرفی موتورخانه را جمع آوری کنیم، اگر شما نیاز به تماس با تعمیرکار شوفاژ ، تعمیر شوفاژ در محل و یا اعزام تعمیرکار شوفاژ به محل زندگی خودتان ، دارید، پس با بدادم برس تماس بگیرید.

به تعمیر موتورخانه نیاز دارید ؟ برای تعمیر موتورخانه یا اعزام تعمیرکار موتورخانه به صفحه خدمات ما سر بزنید.

 

گرم نشدن آب مصرفی موتورخانه

سرد شدن آب مصرفی موتورخانه یکی از شایع ترین مشکلاتی است که اکثر مردم با آن درگیر هستند و خیلی سریع به فکر تماس با تعمیرکار موتورخانه می افتند. در فصل زمستان به دلیل نیاز بیشتر به آب گرم این مشکل باید به سرعت برطرف شود. برای عیب یابی موتورخانه حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید. در این متن به هفت دلیل اصلی گرم نشدن آب مصرفی موتورخانه اشاره شده است.

در این مقاله با علت گرم نشدن آب مصرفی موتورخانه که به شرح زیر هستند آشنا خواهید شد : 

  • کم بودن سطح آب در دیگ بخار
  • رسوب گرفتن دیگ بخار
  • عدم وجود برق در دیگ بخار
  • قطع شدن جریان آب ورودی به دیگ بخار
  • خراب شدن ترموستات
  • خاموش شدن پیلوت
  • به وجود آمدن مشکل در سیستم احتراق
  • وجود هوا در لوله ها

 

کم بودن سطح آب در دیگ بخار

معمولا سیستم دیگ بخار به شکلی طراحی شده که مقدر آبی که مخزن را پر می کند به میزان نصف حجم مخزن است و فشار مخزن بین ۱۲ تا ۱۵ psi می باشد. اگر میزان آب و فشار کمتر از حد معمول باشد باید شیر آب را تا جایی که فشار به ۱۲ برسد، باز کنید.

رسوب گرفتن دیگ بخار

پس از چند سال به دلیل سختی آب و انباشه شدن مواد معدنی موجود در آن دیگ بخار دچار رسوب می شود. برای رسوب زدایی دیگ بخار از مواد شیمیایی استفاده می کنند. با جرم گیری دیگ میزان گرمای آب افزایش می یابد زیر لایه رسوبات مانع از رسیدن گرمای مناسب بوده و همچنین از خرابی لوله ها کاهش می یابد.

با در نظر گرفتن معیارهایی که توسط کارخانه تولید کننده تعیین شده می توان به زمان مناسب به رسوب زدایی دیگ بخار پی ببرید و این کار را به متخصص بسپارید.

عدم وجود برق در دیگ بخار

در بعضی مواقع به دلایل مختلفی از جمله خاطر نوسانات برق، فیوز کوره اصطلاحا پریده و برق دیگ بخار قطع می شود. برای برطرف کردن این مشکل باید وضعیت فیوز را بررسی کنید.

قطع شدن جریان آب ورودی به دیگ بخار

گاهی اوقات با قطع شدن گاز بویلر، آب دیگر به مخزن بخار نمی رسد. یکی دیگر از عیب هایی که در موتورخانه به وجود می آید نبود آب است. برای برطرف کردن مشکل قطع شدن آب باید شیر آبی را که به بویلر متصل است چک کنید و اگر بسته بود آن را باز کنید. و در صورت قطع بودن کل آب ساختمان منتظر شوید تا آب وصل شود.

خراب شدن ترموستات

یکی دیگر از مواردی که تعمیرکار موتورخانه آن را چک میکند، خراب شدن ترموستات است.در برخی موارد تنظیمات ترموستات به هم میریزد. شما می توانید با تنظیم دستی دوباره ترموستات را برنامه ریزی کنید. نقش ترموستات در موتورخانه تنظیم و کنترل دمای آب است. ترموستات دستگاه حسگری است که روی آن فرمان قطع شدن حرارت را در دمای معینی که روی آن تنظیم شده می دهد. با درست کردن ترموستات دیگر در دمای پایین آب حرارت قطع و آب موتور مصرفی موتورخانه سرد نمی شود.

خاموش شدن پیلوت

اگر پیلوت درست کار نکند مشعل خاموش می شود. برای برطرف کردن مشکل باید لوله شمعک و ترموکوپل را نگاه کرده و بررسی کنید. ابتدا شیر اصلی گاز را ببندید. چند دقیقه صبر کنید تا مشعل پس از خاموشی سرد شود. سپس با باز کردن دریچه پوشش پیلوت داخل آن را نگاه کنید. اکنون نوبت بررسی ترموکوپل است. وظیفه ترموکوپل چک کردن روشن یا خاموش شدن پیلوت است.

حسگری که ترموکوپل دارد اگر حس کند شمعک خاموش شده جریان گاز را قطع می کند و این مورد از لحاظ حفظ ایمنی خیلی خوب است. حالا نوبت بررسی کردن لوله شمعک است. گاهی اوقات ممکن است لوله شمعک مشعل موتورخانه دچار انسداد و گرفتگی شده باشد.

همین امر موجب خاموشی می شود. برای رفع گرفتگی لوله شمعک از یک سوزن استفاده کنید. زمانی که گاز قطع شده و کوره سرد است سوزن را داخل لوله شمعک فرو کرده و با چرخاندن و خراشیدن کناره های آن شمعک را تمیز کنید.

به وجود آمدن مشکل در سیستم احتراق

گاهی اوقات، ما نیاز به تعمیر موتورخانه داریم، زیرا در سیستم احتراق مشکلی پدید می آید.در بعضی مواقع صدای احتراق و سوختن در موتورخانه زیاد است. برای برطرف کردن این مشکل باید دریچه تنظیم هوا، یاتاقان و… مورد بررسی قرار گیرند.

وجود هوا در لوله ها

برخی بررسی هایی که برای یافتن علت گرم نشدن آب مصرفی موتورخانه صورت می گیرد نشان می دهد که درون لوله ها هوا وجود دارد. در چنین مواقعی با هوا گیری لوله ها و شوفاژ و رادیاتور مشکل حل می شود. اگر اختلاف دمای بالای رادیاتورها و پایین آن زیاد باشد، به طوری که بالا سرد و پایین گرم باشد. در این صورت هوا گیری لازم است. حتی اگر همه جا رادیاتور خنک باشد نیز باید اقدام به هوا گیری کرد. قبل از هوا گیری فراموش نکنید که باید رادیاتور ها بسته باشند.

سیستم گرمایشی موتورخانه خیلی پیچیده است و تعمیر و عیب یابی آن کار هر کسی نیست. برخی از افراد گمان می کنند با خواندن چند مقاله به راحتی می توانند اقدام به تعمیر موتورخانه خود بکنند. در حالی که این تصور اشتباهی است که با نداشتن تخصص کار تعمیر موتورخانه را انجام دهید. بهترین کار این است که عیب یابی و تعمیر موتورخانه هایتان را به شرکت های نصب و سرویس و تعمیر بسپارید.

 

جهت بهره مندی از تعمیر و نگهداری موتورخانه در سراسر تهران با گارانتی و ایاب و ذهاب رایگان با ما تماس بگیرید.

۲۶۷۰۵۳۴۹         ۲۶۷۰۵۳۸۹

این مطلب چقدر برایتان مفید بود ؟ به آن امتیاز دهید.
[تعداد: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *