تعمیر تاسیسات ساختمان, تعمیر مشعل

تعمیر مشعل در تهران

تعمیر مشعل در تهران

تعمیر مشعل در تهران به صورت شبانه ورزی با گارانتی و اجرت کم، جهت رفاه مشتریان عزیز انجام می شود. در هر نقطه از تهران که هستید برای تعمیر مشعل با ما تماس بگیرید. 

تعمیر مشعل در تهران با بدادم برس

تعمیر مشعل در تهران را به تعمیرکار مشعل بدادم برس بسپارید. در این مجموعه خدمات تعمیر و سرویس انواع مشعل توسط بهترین تعمیرکاران مشعل انجام می شود. سرویس مشعل و تعمیر مشعل در بدادم برس با بالاترین کیفیت انجام می شود. در صورتی که مشعل تان با مشکل مواحه است با ما تماس بگیرید تا یکی از بهترین تعمیرکاران را جهت تعمیر و سرویس مشعل به محل شما اعزام کنیم.

خدمات تعمیر و سرویس مشعل در بدادم برس

  • تعمیر مشعل گازی
  • تعمیر مشعل اتمسفریک
  • تعمیر مشعل گازسور
  • تعمیر مشعل موتورخانه
  • تعمیر مشعل صنعتی

تعمیر مشعل سه گانه سوز

مشعل های سه گانه سوز  یکی از انواع مشعل های مورد استفاده در صنایع و سیستم های گرمایشی منازل می باشند.

این مشعل ها با سه ماده احتراق گاز ، گازوئیل و مازوت کار می کنند.

یکی از مهم ترین مزیتهای استفاده از مشعل های سه گانه سوز قابلیت استفاده از سه نوع سوخت یا ماده احتراق است که با توجه به در دسترس بودن هر سوخت می توان مشعل را همیشه در حالت روشن نگهداشت.

بزرگترین معایب اینگونه مشعل ها بالا بودن هزینه نگهداری و تعمیر  مشعل سه گانه سوز می باشد.

چرا که هرچه تعداد قطعات موجود در مشعل بواسطه تعدد مواد سوختنی بالاتر رود در نتیجه تعمیر اینگونه مشعل ها نیز نیاز به تجربه و تعویض قطعات بیشتری خواهد داشت.

 

 

در هنگام انتخاب و خرید مشعل سه دگانه سوز باید به نکات زیر توجه شود.

  1. بطور کلی هنگام انتخاب مشعل سه گانه سوز علاوه بر لزوم توجه به نوع سوخت مشعل ، لازم است به دلایل مختلف ظرفیت مشعل حدود ۲۰% بیشتر از ظرفیت دیگ یا محفظه احتراق هیتر در نظر گرفته شود .
  2. هنگام انتخاب مشعل سه گانه سوز ، به قطر لوله شعله پوش مشعل جهت امکان ورود لوله فوق در دیگ و نصب مشعل کاملا توجه فرمائید .
  3. باید توجه شود که مشعل های سه گانه سوز دارای گارانتی شرکت باشند .
  4. از تقسیم حداکثر کیلو کالری قدرت گرمایش مشعل های سه گانه سوز بر عدد ۸،۸۰۰ مقدار لیتر مصرف گازوئیل در ساعت بدست می آید
  5. از تقسیم حداکثر کیلو کالری قدرت گرمایش مشعل های سه گانه سوز بر عدد ۲۳۲،۹ مقدار لیتر مصرف مازوت در ساعت بدست می آید
  6. از تقسیم حداکثر کیلو کالری قدرت گرمایش مشعل های سه گانه سوز بر عدد ۱۰،۰۰۰ حداکثر مقدار مصرف گاز مشعل برحسب متر مکعب در ساعت بدست می آید.

 

 

عیب یابی مشعل

یکی از مهم ترین تخصصی که باید یک تعمیرکار مشعل و سرویسکار مشعل بخوبی بداند و براساس آن اقدام به تعمیر و سرویس مشعل نماید عیب یابی مشعل می باشد.

چنانچه عیب مشعل بدرستی و بخوبی شناسایی شود در نتیجه فرایند سرویس مشعل و تعمیر مشعل با کیفیت بالا و دقت مناسب و با کیفیت لازم صورت می گیرد.

برای اینکه یک سرویسکار مشعل بتواند عیب یابی مشعل را به بهترین نحو انجام دهد لازم است که تمام اجزاء و متعلقات مشعل را بشناسد و از عملکرد آنها در داخل مشعل اطلاعات مناسبی داشته باشد. عیب یابی مشعل نیازمند تخصص و کار زیاد سرویسکار می باشد که در این زمینه خبرگی لازم را داشته باشد.

عیب یابی مشعل علاوه بر موارد فوق نیازمند تسلط سرویسکار به دانش فنی و علمی عملکرد و کارکرد مشعل دارد در این صورت است که می توان عیوب ایجاد شده در مشعل را شناسایی کرده و راه حل های مناسب آنرا پیشنهاد داد.

بدین ترتیب کاملا واضح و روشن است که برای عیب یابی و نیز رفع عیوب و مشکلات ناشی از عملکرد مشعل باید از دو جنبه فنی و علمی و تجربه و تخصص تسلط کافی را داشت تا بتوان فرایند عیب یابی تا تعمیر و سرویس مشعل را بطور کامل انجام داد.

 

تعمیر مشعل موتورخانه

یکی از پرکارترین نوع سرویس و تعمیر در انواع مشعل ها، تعمیر مشعل موتورخانه می باشد.

چرا که این نوع مشعل ها در منازل و ساختمان های مسکونی مورد مصرف و استفاده بیشتری دارند.

مشعل موتورخانه بدلیل اینکه وظیفه تولید آبگرم مصرفی و همچنین راه اندازی سیستم گرمایش منازل را برعهده دارد در نتیجه مدت زمان زیادی تحت کار می باشد.

همین ساعت کار زیاد باعث افزایش استهلاک شده و در نتیجه نیاز به سرویس مشعل و تعمیرات مشعل بشدت بالا می رود.

سرویس مشعل موتورخانه بصورت دوره ای و در بازه زمانی دو تا سه ماه برآورد می گردد که اگر این اتفاق بیوفتد در نتیجه نیاز به تعمیر مشعل موتورخانه کم تر خواهد شد.

تعمیر مشعل موتورخانه بصورت دفعی می باشد بعبارت دیگر هر زمان که مشعل دچار نقص در عملکرد گردد نیاز به تعمیر مشعل موتورخانه ضرورت می یابد.

بدین ترتیب همواره باید راندمان مشعل موتورخانه از نظر عملکرد مورد ارزیابی دوره ای قرار گیرد تا در صورت نیاز به تعمیر با کم ترین هزینه انجام شود.

 

 

تعمیر مشعل اتمسفر

مشعل اتمسفر از معدود مشعل هایی است که کاربرد آنها روز به روز کم تر شده و در نتیجه میزان تقاضا برای سرویس و تعمیر اینگونه مشعل ها کم تر می شود.

تعمیر مشعل اتمسفر بدلیل اینکه راندمان عملکردی پایینی دارد بسیار سخت می باشد. معمولا هنگام تعمیر اینگونه مشعل ها قطعات مصرفی با کیفیت در بازار یافت نمی شود و همین امر در نهایت کاهش قابلیت اطمینان را در عملکرد ایجاد می نماید.

 

 

 

تعمیر مشعل دوگانه سوز

تعمیر مشعل دو گانه سوز یکی از رایج ترین سرویس و تعمیر مشعل می باشد که توسط سریسکاران متخصص انجام می شود.

در مشعل دو گانه سوز از دو نوع سوخت گازوئیل و گاز استفاده می شود که بسته به در دست بودن ماده سوختنی عملکرد خود را تنظیم می نماید.

تعمیر مشعل دو گانه سوز مستلزم هزینه و صرف وقت بیشتری می باشد چرا که از دو بخش احتراقی تشکیل شده است و از طرفی تنظیمات احتراق با توجه به دو گانه سوز بودم این مشعل ها حساسیت و دقت مضاعفی را می طلبد.

براساس قابلیت ها و عملکردهای اینگونه مشعل ها تعمیر مشعل دو گانه سوز  همراه با تخصص و تجربه و نیز مهارت کافی برای تعمیرکاران بسیار قابل انجام می باشد.

 

 

 

تعمیر مشعل گازی (گازسوز)

تعمیر مشعل گازی گسترده ترین عملیات سرویس و تعمیر را در بین مشعل های موجود در کشور را به خود اختصاص داده اند.

علت آن فراوانی قابل توجه مشعل گازسوز در سطح کشور می باشد. مشعل های گازی بدلیل تک سوز بودن عملکرد و کارایی بالاتری نسبت به اغلب مشعل ها دارد. بهمین دلیل تعمیر مشعل گازی ساده تر از مشعل های چند گانه سوز می باشد.

از طرفی هزینه سرویس و تعمیر مشعل گازی کم تر از سایر مشعل ها می باشد و قطعات مصرفی آن نیز راحت تر یافت می شود.

تعمیر مشعل گازی نیازمند شناسایی عیوب در این مشعل می باشد. با تشخیص درست عیوب در مشعل گازی می توان تعمیرات اینگونه مشعل ها را با کیفیت بالا انجام داد.

 

 

تعمیر مشعل صنعتی

تعمیر مشعل های صنعتی کمی متفاوت از مشعل های خانگی و غیر صنعتی می باشد.

برای تعمیر مشعل صنعتی داشتن دانش فنی و اطلاعات علمی از عملکرد هر بخش و قطعه مشعل الزامی بنظر میرسد. چرا که عناصر اصلی در عملکرد مشعل از جمله شرایط حرارتی و شرایط احتراقی (سوختن در شرایط احیاء و یا سوختن در شرایط اکسیدی) می تواند بر کیفیت محصولات تولیدی آن شرکت صنعتی اثر مستقیم بگذارد.

با این توصیفات کاملا روشن می شود که تعمیر مشعل صنعتی نیاز به دقت و تخصص بسیار زیاد در انجام دقیق سرویس و تعمیر مشعل صنعتی دارد.

تنظیم دقیق حرارت و احتراق مشعل یکی از مهم ترین وظایف تعمیرکار مشعل صنعتی می باشد.

چنانچه تعمیرکار مشعل صنعتی بتواند این دو مورد را در سرویس مشعل رعایت نماید می تواند انتظار عملکرد و راندمان حداکثری از مشعل صنعتی داشته باشد و در نتیجه رضایت مشتری از تعمیر مشعل صنعتی حاصل می گردد.

 

 

 

مشعل‌های گازوئیلی

مشعل انواع مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به مشعل گازسوز، گازوئیلی و… اشاره کرد. در ادامه بیشتر با طرز کار مشعل‌های گازوئیلی، انواع آن و عیب یابی و تعمیر آن آشنا می شویم.

طرز کار مشعل‌های گازوئیلی

در صورتی که آب داخل دیگ، از درجه حرارت تنظیم شده بر روی آکوستات سردتر باشد، فاز به طرف کنترل الکترونیک (رله) مشعل هدایت می گردد. ابتدا رله مشعل بر اساس برنامه ریزی انجام شده بر روی آن فاز را به الکتروموتور و ترانس جرقه وصل می کند (در حالی که شیر برقی بسته است. اگر گاز قابل اشتعال (گازهای حاصل از تبخیر نشت احتمالی گازوئیل در زمان خاموش بودن) در داخل دیگ وجود داشته باشد، به وسیله بادزن و با دمیدن هوا به داخل دیگ از طریق دودکش به خارج هدایت می شود که به این عمل «پرچ» گفته می شود. بعد از چند ثانیه در حالی که هنوز الکترودها جرقه می زنند، شير برقی باز شده و گازوئیل به داخل دیگ پاشیده می شود. در اثر حرارت جرقه الکترودها، گازوئیل به حرارت اشتعال رسیده، مثلث احتراق تشکیل شده و گازوئیل مشتعل می گردد. با تابیدن نور درجه شعله به فتوسل و دریافت آن به وسیله ی کنترل الکترونیک، عمل جرقه زدن الکترودها بعد از چند ثانیه قطع می شود و موتور مشعل به کار خود ادامه می دهد. هرگاه بعد از باز شدن شیر برقی و گذشت حدود ۱۰ ثانیه، شعله در داخل دیگ ایجاد نشود، شیر برقی به وسیله کنترل الکترونیک بسته شده، پس از قطع شدن عمل جرقه زدن، الکتروموتور مشعل خاموش می شود.

تعمیر مشعل در تهران

کاربرد مشعل های گازوئیلی

مشعل های گازوئیلی بر روی دیگ های چدنی آب گرم، دیگ های فولادی آب گرم، آب داغ، بخار سیستم های حرارت مرکزی و تهویه مطبوع نصب شده، مورد استفاده قرار می گیرند.

محاسبه و انتخاب مشعل های گازوئیلی

پس از انتخاب دیگ، تعیین نوع سوخت و در نظر گرفتن بازده کار می توان ظرفیت مشعل را محاسبه نموده و مشعل مناسب برای دیگ مورد نظر را انتخاب کرد.

بازده مشعل و دیگ

چون همیشه مقداری حرارت از راه دودکش به بیرون منتقل می شود و کلیه مواد سوختی نیز محترق نمی گردد، بنابراین مقداری افت حرارتی در داخل دیگ وجود خواهد داشت. این افت حرارتی در مشعل ها به صورت بازده بیان می شود. مقدار بازده مشعل و دیگ بستگی به نوع سوخت دارد. بازده در مشعل با سوخت مایع سنگین (مازوت) (۶۰ تا ۷۰%)، با سوخت مایع سبک (گازوئیل) (% ۷۵ تا ۸۰٪) و با سوخت گاز (۹۹۰ تا ۹۵) است. با توجه به مطالب ذکر شده خواهیم داشت.

در این رابطه: «H» ظرفیت حرارتی دیگ، «۷» بازده دیگ و مشعل و «H» ظرفیت حرارتی مشعل است.

توجه: مقادير H و H1 هر دو بر حسب یک واحد ظرفیت حرارتی از یک سیستم اندازه IS متریک و یا انگلیسی) و ……. بر حسب درصد است، پس از محاسبه ی مقدار ظرفیت حرارتی مشعل (/H)، با استفاده از جدول ظرفیت حرارتی یکی از سازندگان مشعل، می توان مشعل مناسب را انتخاب کرد.

 

مشعل مایع سوز

مشعل های مایع سوز به چهار نوع عمده تقسیم بندی می شوند

۱) مشعل های جت فشاری (Pressure Jet)

۲) مشعل اتمایز شده با فشار هوا با بخار (Air or steam Pressure Atomized)

۳) مشعل روتاری کاپ (Rotary Cup)

۴) مشعل اتمایز کننده با فشار هوا (Air Pressure Atomizing)

مشعل های جت فشاری (Pressure jet)

تعمیر مشعل در تهران ساده ترین و مرسوم ترین نوع مشعل‌های مایع سوز، مشعل‌های جت فشاری می باشد. در این مشعل، سوخت فشرده شده و از درون یک نازل عبور داده می شود. در سوخت‌های نفتی سنگین، فشار اتمایزه باید تا bar3 افزایش یابد و در سوخت های نفتی سبک، این فشار تا bar6 می رسد.

مزایای مشعل جت فشاری

۱) اتمیزه کردن خوب سوخت.

۲) نازل های به کار رفته در آنها نسبتا ارزانتر است.

۳) تعمیر و نگهداری آنها به راحتی انجام می شود.

۴) قابل اطمینان هستند.

معایب مشعل چت فشاری

۱) یک افت کوچک در فشار اتمیزه کردن با افزایش جزئی در ویسکوزیته ی سوخت، باعث افزایش سایز قطرات شده و در نتیجه موجب کاهش راندمان احتراق می شود.

۲) به طور کلی برای مصارف بزرگ مناسب نیستند.

 

 

مشعل اتمایز شده با فشار هوا یا بخار (Air or steam Pressure Atomized)

مشعل اتمایز شده با فشار هوا یا بخار (Air or steam Pressure Atomized) که در این نوع مشعل‌ها هوا یا بخار با فشار برای پودر کردن سوخت و تبدیل آن به قطرات استفاده می شود. سوخت در فشار کمتری نسبت به مشعل های جت فشاری معمولی، به درون نازل تغذیه می شود کمتر از bar 6) بخار یا هوای فشرده نیز به درون نازل تغذیه می شود. سوخت و هوا به خوبی درون نازل با یکدیگر مخلوط می شوند. پس از آن ترکیب مذکور از نازل خارج شده، انبساط یافته و یک اسپری از سوخت اتمیزه شده را ایجاد می کند.

مزایای این مشعل ها:

۱) تا حدی تغییر در کیفیت سوخت را تحمل می کنند.

۲) نیازی به پمپ سوخت فشار بالا ندارند.

۳) ساده و پایا کار می کنند.

معایب این مشعل ها:

۱) هزینه ی اولیه بالایی نیاز دارند.

۲) ممکن است احتراق آنها دشوار باشد.

۳) برای مصارف بالا مناسب هستند.

۴) نیاز به منبع تامین بخار یا حجم وسیعی از هوای فشرده دارند.

۵) نازل های آنها قیمت بالای دارند.

مشعل روتاری کاپ (Rotary Cup)

در این مشعل ها از نیروی گریز از مرکز برای شکستن ماده سوختنی استفاده می شود. در مشعل های روتاری كاپ سوخت در فشار کمی (bar5 . 2) وارد انتهای یک محفظه ی در حال دوران شده و به سمت دیوارهای این محفظه پرتاب شده و به صورت یک فیلم بسیار نازک از سیال، از لبه های محفظه خارج می شود. محفظه ی دورانی این مشعل ها توسط یک موتور الکتریکی با سرعتی در حدود ۵۰۰۰ RPM دوران می کند. یک فن اصلی هوا، به صورت هم مرکز با محفظه ی دورانی، دوران کرده و هوا را اطراف بخش خارجی محفظه می‌دمد. این هوا با فیلم سیال برخورد کرده و آن را به قطرات کوچک تبدیل می کند.

مزایای مشعل های(Rotary Cup)

۱) عملکرد پایدار دارند.

۲) تغییر در ویسکوزیته ی سیال تاثیر چنانی بر روی آنها ندارد.

معایب مشعل های (Rotary Cup):

۱) قیمت بالا

۲) نیاز به تنظیمات روزانه دارند.

۳) عملکرد پیچیده ای دارند.

 

مشعل با محفظه چرخشی (Rotating cup burner)

مشعل با محفظه چرخشی را در حالت های خاصی از دیگ های بخار استفاده می کنند و بیشتر در مورد دیگهایی که ظرفیت آنها gal/ hr200 بوده و سوخت گازوییل سبک به کار گرفته می شوند.

در این مشعل ها سوخت از داخل لوله عبور کرده و به محفظه خروجی که در انتهای مشعل قرار گرفته وارد می شود. محوری که در دور لوله عبور سوخت قرار گرفته و به محفظه مخروطی متصل است با سرعت ۳۶۰۰-۱۰۰۰۰ دور در دقیقه به کمک یک موتور الکتریکی یا توربین هوا می چرخد. به علت نیروی گریز از مرکز سوخت در مخروط چرخشی به صورت پودر در آمده و یک فن سانتریفوژ هوا را از اطراف مخروط به داخل محفظه احتراق به صورت هوای اولیه هدایت می کند که این ۱۰ تادر درصد هوای تئوری لازم جهت احتراق است. شیب شعله بستگی به شیب مخروط و وضعیت نازل هوا دارد و هوای ثانویه از محفظه دیگری که در جدار دیگ تعبیه شده تامین می گردد.

مشعل اتمایز کننده با فشار هوا (Air Pressure Atomizing)

در این مشعل ها سوخت مایع در فشار بسیار کم (۰٫۲-۰٫۵ bar) وارد یک جریان هوای سرعت بالا می شود. هوای پر سرعت، سوخت را به قطرات ریز تبدیل کرده و آشفتگی های موجود در هوا، سوخت و هوا را با هم ترکیب کرده و آن را بیشتر اتمیزه می کند. منبع تامین هوا معمولا یک دمنده فشار بالا است.

این مشعل تشکیل شده است از یک الکتروموتور، وانتیلاتور و پمپ سوخت که معمولا روی یک محور قرار دارند و با حرکت الکتروموتور به کار می افتند. پمپ، سوخت را از منبع می گیرد و در داخل لوله مشعل که در انتهای آن نازل قرار گرفته است، فشرده می کند و چون نازل دارای سوراخهای ریزی است، سوخت به صورت پودر به داخل کوره پاشیده می شود. وانتیلاتور نیز اکسیژن لازم را به وسیله هوای محیط از اطراف نازل داخل محفظه احتراق می رساند. در این حالت برای ایجاد شعله، احتیاج به یک جرقه است که آن نیز از دو سر سیمی که متصل به یک ترانسفور ماتور فشار قوی در حدود ۱۲۰۰۰ ولتی است، ایجاد می شود. این جرقه ممکن است دائمی باشد که در دیگ هایی که محیط گرم کافی ندارند مورد احتیاج است. در این صورت ترانسفورماتور باید دارای قدرت کار همیشگی باشد و یا ممکن است جرقه به طور متناوب باشد. یعنی در موقع شروع احتراق چند لحظه جرقه زده شود و پس از گرم شدن کوره، جرقه قطع شود. در این نوع مشعل ها وسایل دیگری مانند: مانومتر، صافی روغن و شیربرقی نیز به کار برده می شود. شیر برقی به خصوص وقتی که منبع سوخت بالاتر از مشعل باشد، حتما لازم است، چون ممکن است پمپ سوخت خوب آب بندی نباشد و هنگامی که مشعل کار نمی کند، سوخت قطره قطره وارد کوره و تبخیر شود که در موقع روشن شدن مجدد تولید انفجار خواهد کرد ولی با وجود شیر مربوطه چون به محض از کار افتادن موتور راه سوخت نیز بسته می شود و از دیگ محافظت کامل به عمل می آید.

پمپ های مشعل معمولا یک طبقه هستند و در بعضی موارد ممکن است دو طبقه باشند. در حالتی که منبع سوخت پایین تر از مشعل باشد، وجود پمپ دو طبقه ضروری است. در این مشعلها مقدار هوا و مقدار سوخت به وسیله دریچه تنظیم هوا و شیر تنظیم سوخت که به ترتیب اطراف وانتیلاتور (بادرسان) و روی پمپ قرار دارند، کنترل می شود.

عمل استارت و خاموش شدن مشعل به وسیله فرمان خود کاری مانند ترموستات دیگ و کنترل دود که گاهی به جای آن سلول فتوالکتریک به کار می رود، انجام می گیرد.

 

مزایای مشعل اتمایز کننده با فشار هوا

۱) بسیار پایدار بوده و می تواند حجم زیادی از سوخت را مشتعل کند.

۲) هزینه ی اولیه ی نسبتا کمی نیاز دارند.

۳) از آنجا که به هوا یا بخار فشرده نیاز ندارند، هزینه عملکردی کمی دارند.

معایب مشعل اتمایز کننده با فشار هوا 

۱) اتمیزه کردن را به بهترین نحو انجام نمی دهند.

۲) معمولا برای کوره های خیلی داغ یا خیلی بزرگ مناسب می باشند.

 

*با داشتن قدرت حرارتی دیگ و ارزش حرارتی سوخت مایع، می توان نوع مشعل و میزان مصرف سوخت را انتخاب کرد*

 

همان طور که قبلا گفته شد خدمات مجموعه بدادم برس در حال حاضر در تهران و اطراف آن است. تعمیر مشعل در تهران از جمله خدماتی است که مجموعه بدادم برس در کنار سایر خدمات خود و به منظور رضایت هر چه بیشتر همشهریان عزیز ارائه می‌کند. این خدمت در حال حاضر شامل تمامی مناطق و محلات تهران و همچنین اطراف آن است. تمام سعی مجموعه بدادم برس این است که تمامی خدمات را با بالاترین کیفیت در سریع‌ترین زمان را به همشهریان عزیز ارائه کند.

 

تعمیر انواع مشعل با گارانتی به صورت ۲۴ ساعته در مجموعه بدادم برس انجام می شود. تنها کافی است با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت یکی از بهترین تعمیرکاران مشعل را به محل شما اعزام کنیم.

۲۶۷۰۵۳۴۹

۲۶۷۰۵۳۸۹

این مطلب چقدر برایتان مفید بود ؟ به آن امتیاز دهید.
[تعداد: 9 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *